torsdag 10 april 2014

Blomkjolar och gödselstacksmusikal

Tror ni för en sekund att jag kan hålla tassarna i styr när det vankas kreativitet i krokarna?
Nä, knappast.

Igår var det dags för veckans andra barnkulturella begivenhet i byn - barnkören.
Vi försöker få ihop en barnmusikal och som alla förstår behövs det lite kostymer då.
Självklart inbillar jag mig fortfarande att mitt dygn är mycket längre än alla andras dygn så givetvis har jag idag beställt tyg till; fem kjolar, två byxor, tre hattar/mössor, tre hårband plus en gödselstack!

Just gödselstacken spelar faktiskt en avgörande roll i den här musikalen och utan ett stort brunt tygstycke som får symbolisera den, blir det lite rekvisitafattigt. 

Pysselkungen blängde lite surt på mig när jag och den sjungande dottern kom hem och meddelade att jag hade några kostymer att knåpa ihop och undrade om jag hade glömt bort tisdagsgruppens behov av kostymer?
Det har jag inte - men som sagt, mina dygn är långa.