måndag 21 april 2014

Halleluja, han är sannerligen återuppstånden!

Visserligen har jag (o/medvetet) missat det mesta av den gångna veckans/helgens kyrkliga begivenhet men attans så nöjd jag är med årets påsklov ändå!
SysterYster med döttrar drällde in med buller och brak i annexet förra helgen och åkte - ytterst motvilligt och ännu mera tyvärr - ikväll.

Vi har haft ett rekorderligt lov tillsammans.
Det har ridits, borstats hästar, lekts med GunnarHunden, ätits gott, lekts, bråkats och surats.
Laddats disk- och tvättmaskiner, handlats mat, ryktborstar, skor och kläder.
Hutats åt och myst med barn, katter, hund och hästar i en salig blandning.

Veckans 'allra bästa' var nog min insikt om att surtanten Alphastoet Pella fortfarande hade sina (mina intränade) kunskaper i behåll!
Vi hade en magisk barbackatur till 'SnällaStellas' scoutläger över stock och sten, tillsammans med min systers VildaWille,  där det efter lite fnattigt bakhovssparkande uppdagades att det här med ridning - det är verkligen exakt samma sak som cykling eller simning.
Har du en gång lärt dig, så sitter kunskaperna som berget.
Eller djupare?!

Enda smolken i bägaren är att vi inte har ett spikat datum för nästa invasion.
Att den är i annalkande - det är säkert.
Frågan är bara Hur Snart?

Separationsfasen - när går den över?

Inga kommentarer: