tisdag 7 maj 2013

Helt vanligt kvällskaos

Jag fick idag frågan om jag inte någon gång skulle vilja slippa ifrån allt vad barn, tvätt, disk, läxor, skjutsande och vardagsliv heter.
Spontant svarade jag att jag troligtvis precis tvärtom skulle bli stressad av att inte ha en myllrande skara runt benen större delen av tiden.

Det känns lite som en sanning med modifikation just nu.
Min tålamodsgräns för detta dygn hanns både passera och överskridas med råge innan samtliga små-vilda-inte-fullt-så-glada hade landat på sina kuddar.

Ibland är det inte ett dyft glamoröst att läsa läxor med en, torka en annan i rumpan, dela ut förmaningar till den tredje och helst låta den fjärde få lite lugn och ro med sin huvudvärk mitt i detta kaos.
Jag har fortfarande inte riktigt fått kläm på hur kloning går till och även om mina troll är rätt bra på att vänta på sin tur, är det stundtals svårt att alltid prioritera precis rättvist.

Å andra sidan är de ohemult söta när de sover och imorgon är det faktiskt en ny dag!

Inga kommentarer: