torsdag 21 mars 2013

GypsyPontusHimmel

Visserligen har en del av er redan sett min senaste skapelse, Majblommans egna "Gypsy coat" men här kör vi med en favorit i repris:
Denna gång fuskade jag lite och använde en stickad loppisfyndad bomullströja till livet och tre nyinköpta fleecefiltar till kjolen och huvan -för att det inte ska bli så tungt för tösen att svaja fram i.
Dottern är i alla fall nöjd!

För övrigt går det utmärkt att "knarka" en låt i taget och eftersom jag stundtals blir ett insnöat jazzpopfreak har jag haft en och samma låt på repeat hela eftermiddagen - Pontus och Amerikanarnas; "Vet du att himlen låg i Liverpool.."
Tyvärr hittar jag ingen bra länkning så ni får söka själva!
Däremot har jag - likt en idoldyrkande tonåring - försökt skriva ner texten efter genomlyssning (typ en sisådär sjuhundratolv gånger)!


//Tänk om jag vakna upp en dag och hade världen i min hand
Om jag var Gud i gymnastikskor
Tog över allt med Guds försyn, tog med mig änglarna från skyn
för att finna rätt på himlen.

Tänk om jag vakna en dag och alla ville höra på vad jag sa!

Vet du att himlen låg i Liverpool
där Mercy mynnar i sjön
Men det var länge sen, nu finns himlen här hos dig - och mig.

Vet du att änglar sjöng på Mathewstreet
och världen stanna en stund
Och se dig runtomkring, nu finns himlen här hos dig - och mig.

Jag hörde steg bakom min rygg,
det var mitt liv som sprang förbi
Jag hann ifatt precis i kurvan

Du vet nog själv hur svårt det är, 
du räknar rynkorna som jag,
när du står naken framför spegeln.

Livet det rusar förbi men är du snabb så kan du hinna ikapp.

Vet du att himlen låg i Liverpool,
där Mercy mynnar i sjön
Men det var länge sen, nu finns himlen här hos dig  - och mig.

Vet du att änglar sjöng på Mathewstreet, och världen stanna en stund
Och se dig runtomkring, nu finns himlen här hos dig - och mig.

Och himlen låg i norra England, i en stor och smutsig stad.
Och växte blommor upp...
Finns dom här för dig...

Vet du att himlen låg i Liverpool
Vet du att änglar sjöng på Mathewstreet
Vet du att himlen låg i Liverpool
Vet du att änglar sjöng på Mathewstreet//

Klurig snubbe, den där Pontus!

 


 

2 kommentarer:

Ezter sa...

Jag gillar Pontus och co. :) Mycket kluriga texter där. Jag brukar också lyssna och skriva ner texter!

Smart att inte göra hennes kappa för tung!

Milla sa...

Vilken härlig färkavalkad hon bjuder på i den kappan. Underbar. Jag förstår att hon är nöjd. Jag kunde förstår inte heller undgå att lägga märke till vad jag gissar är erat fina köksgolv =D Ha en fin helg, kram Milla.