fredag 22 mars 2013

Jag har påskpyntat!

Åh, vilken bra dag!
Visserligen stretade de tre yngsta emot både vid lämning i morse och än värre vid hämtning!
Ändå har jag haft en finfin dag med frukost hos storsonen och svärdottern, blixtinhandling av hela byxor till samtliga små, påskpyssel för vintörstiga mammor (med ett stort påskägg, en hobbykniv och innehållet i en bag-in-box kan man göra underverk), och hunnit samla ihop barnaskocken och forslat hem den före halv tre.

Det dåliga samvetet - nästa veckas krönika - sprattlade ner i skrift och mejlades iväg efter den ihopsnörpta middagen.
Nu tullar jag på påskpysslet!
Det med vuxenanknytning!

 

4 kommentarer:

Anne sa...

ett vin-nande koncept! glad helg och tack för tipset! (äggtoddy någon?)

Mammahäxan sa...

Ett sånt påskägg vill jag också ha!

mångpappa sa...

Jag gillar dina ägg!

Anonym sa...

Carin:
Så coool! Skar du bara ut ett hål, eller...?