torsdag 21 mars 2013

Ro hit med lite barmark snart. Snälla!

Ja jag vet, det är komplett meningslöst att grymta ilsket över vädret men med tanke på det horisontella snöandet, de iskalla vindarna och almanackans fingervisning om att vårdagjämningen passerat, sällar jag mig till de förtvivlades skara vid närmsta klagomur.

Visserligen har jag alltid hållit mars månad som årets vidrigaste med sitt snöande, töande, halkande, blaskande och retfulla beteende men i år hjälper det inte att rabbla mantran om att "allt går över".
Antingen är det Ragnarök som annonserar sin ankomst genom denna Fimbulvinter eller så är Apokalypsen nära.

Snart tar jag fram julgranskulorna och dekorerar påsklammet med grönkål!

3 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Förra året vid nu var det 20 plus och hade bränt mig i solen :/

Ezter sa...

Vi får ställa in vår husvagnspremiär :(

Milla sa...

Julpynt är ju också fint :)