måndag 2 februari 2009

Överslag

Ibland blir det bara överslag i skallen på mig. Som om det var alldeles för fullt av tankar för att de skulle få plats.
Om det åtminstone var några vettiga funderingar, som hur man löser världsfreden eller räddar miljön eller stoppar barn- och kvinnohandel.
Nej då, mitt överslag handlar om mer jordnära och högst världsliga i-landsproblem.

Huruvida jag ska ställa en fåtölj i hörnet i sovrummet där jag tidigare hade en klädhängare, eller om det blir bättre med knopphängare fastskruvade på väggen..?
Eller kanske göra plats för en spjälsäng just där eftersom nästa barn antagligen kommer ha även storebror sovandes i vårt rum..?
Eller, tänk om det blir tvillingar?
Då måste vi ju göra plats för 2 sängar.
De kanske kan dela...?
När jag nått så här långt i tankekjedjan blev det total-tilt, hatthyllan i hallen är ju ganska ful, kanske dags att byta ut den.
Tapeter är jag inget vidare på. Kanske kul med en tapet-snutt just bakom sängen?
Eller varför inte fortsätta trenden med väggmålningar här hemma, en målad sänggavel, direkt på väggen..?
I och för sig är det mest barnen som dekorerar väggarna med målningar numera men ändå.
Ahhrrgg! Jag måste släcka lampan så jag slipper se väggarna i alla fall, kanske jag kan somna då...

Inga kommentarer: