onsdag 2 april 2014

Tredje-persons-TACK, distanserat och fint!

Ok då!
Allt är inte frid och fröjd i det mångmammska hemmet!
Viss bloggfrånvaro kan härledas till mångmammors egna mammors accelererande döende.

Vi pratar om cellgifter, strålknivar, biverkningar, syrgasgrimmor, venportar och sjukhusvistelser.
Om mångmammors mammors vårdberoende sambo, om systrar och bröder som befinner sig i geografisk närhet, egen dito frånvaro och besynnerliga drömmar nattetid.
Om oändliga mängder telefonsamtal med diverse instanser, små mångmammor aldrig tidigare varit i kontakt med.
Om goda vänner som kommenderar middagssällskap och galopperande tankar på 'sen', 'om', 'när', ifallatt' och så vidare.

Om en vardag med gympapåsar, trasiga skor, överfulla tvättkorgar och belamrad diskho.

Alltihopa är bara ännu en resa.
En resa vi alla förr eller senare kommer behöva företa oss.

Och just nu är vissa små mångmammor galet glada för att de har vettiga andra stora och små medmänniskor omkring sig på färden.
Hur skakig överfarten än må bli?!

Tack!




10 kommentarer:

Cicki sa...

Vet inte om det funkar, men testar i alla fall att skicka lite stärkande kramar och hopp om att allt kommer att sluta på bästa möjliga sätt. Kram

Ezter sa...

Stora medkännande kramar till dig!

Anitha Östlund Meijer sa...

Många varma kramar till dig och de dina.

Inger Marianne sa...

Hej! Kan inte göra så mycket annat än att, jag tänker på dig och skickar kramar.
Kram. Inger

anita sa...

Kramar från mej med som vet vad detta handlar om i stora drag! Men kämpa på alla! Ha det bra fina mångmamma

Småländskan sa...

Längesen vi "hördes", men jag förstår.
Du vet att jag läser.
Nu ger jag dig en stor cyberkram, en sån där som inte känns på riktigt, men som jag ändå tror att du känner.
Känner du?

Fru Venus sa...

<3 kramar i mängder och massor

Le Loup sa...

Jobbigt läge, sänder styrketankar och en kram.

Anonym sa...

Inser att du har det jättetufft Eva. Tycker synd om dig. Minns alla turer med min egen älskade mamma. Jag hatar cancer och alla andra hemska sjukdomar. Styrkekram Bosse

Anonym sa...

Här får du påskstyrkekramar i massor. Förstår att det är tufft för dig. Kram Bosse