fredag 3 maj 2013

Att vända blad

Vilket liv i luckan det kan bli av en skriven text.
Mestadels ros men även en del ris har trillat ner över mig idag.
Bra!
Då lyckades jag beröra, vilket är precis det jag strävar efter att göra när jag skriver.

Märk väl - inte provocera, till det finns det redan en uppsjö av andra bloggare men att få läsare att tänka till, kanske hitta en ny infallsvinkel eller bara sätta ord på det andra redan tänkt, det är en drivkraft hos mig.
Kanske parat med en dos rättspatos också?
Hursomhaver - överklagan är inlämnad, fortsättning följer och jag är tämligen övertygad om att de mer välutbildade juristerna i Hovrätten kommer att fatta ett mer rättvist beslut än vad gårdagens lättmanipulerade nämndemän gjorde!

Nu tar vi helg och roar oss med storsanering av hemmet och skogen, i första fallet inför morgondagens födelsedagsmiddag, i andra fallet i jakt på kommande vinters vedförråd!

Inga kommentarer: