söndag 2 september 2012

"Söndagsskola" på hemmaplan!

Idag känns det helt klart mindre ilsket och grinigt.
Sovit gott, haft trevligt sällskap kring frukostbordet, gjort veckans matteläxa med Sheriffen, kollat att Pysselkungen fixat sin och dessutom drillat Majblomman i att kunna och skriva alfabetet samt siffrorna upp till 10.
Stenkrossaren känner igen sitt namn men kan inte forma bokstäverna än, vilket är helt ok med tanke på att han inte fyllt fem än.

Tänk - lite hederligt undervisande kanske är boten mot griniga mammor?

3 kommentarer:

Milla sa...

Eget lärande och nya kunskaper ska vara bra har jag hört ;)
Ha en skön söndag, kram Milla.

Anitha Östlund Meijer sa...

Det kanske bara handlar om att alla vill bli sedda hela tiden? Jag funderar på det under tiden som jag klänger omkring i träd och på tak.
Jag vill ju så gärna få klart vårt hus, och för att få det behövs pengar och tid, massor av tid.
Tyvärr kan jag inte dela mig själv i så många delar som krävs och tycker det blir vansinnigt tråkigt med tjafsandet mellan glina.

Nu, ska jag skriva.
Kram på dig gumsan.

oumberligating sa...

Klart som bara den att månen påverkar oss mer än vi tror, fast jag är ledsen att säga att forskningen inte talar för din teori som är i princip samma sort som din.
Hm...du skriver att din kvinnlighet ligger i fas med månen....vill inte genera någon, men gissa vad som händer vid fullmåne i det Olofssonska hemmet!
Mycket dragningskraft i den månmagneten vill jag lova...hm..gick jag över gränsen nu? Ursäkta...ska försöka vara seriös i några dagar nu! (ler)

Har nu läst ikapp i din alltid fina och läsvärda blogg, är nog Sveriges sämsta kommenterare, det hoppas jag att förbättra under hösten...fast just nu är det fortfarande sommar...i mitt sinne alltså...cyklandes i shorts till jobbet fortfarande, men förra veckan var det stelt i knäna!
Ha det Bäst!
Kram ifrån Oumberlige Peter!