måndag 3 september 2012

Ledbruten

Nu har jag släpat skrot i nästan tre timmar.
Och säger jag skrot, så menar jag skrot.
Gammal taggtråd, trasiga diskmaskiner, korrugerad plåt, bilbatterier, fårstängsel, märkliga före detta bildelar, avgasrör, järnstänger och annat förvridet och mer eller mindre rostigt metallskräp.

Det är dags för "städning av landsbygden" och i veckan kommer eländet att transporteras bort från den nuvarande uppsamlingsplatsen på gårdsplanen.

Minst två tredjedelar av allt skit vi lyckats spara på oss under sju år ska äntligen försvinna och vi kommer inte ens att behöva betala för att bli av med det.
Ibland är det extra fint att bo på en lantegendom!
Inte är det sämre med en fiffig återvinningsförsäkring heller!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Hårt jobb! Men skönt att bli av med!

Fru Venus sa...

Visst är det skönt att bli av med sånt!

Black Iris sa...

Märkligt är det hur mycket som samlas runt en utan att man märker det..

Kram Maidi

LyckligaPraliner sa...

Åh jag vet hur härligt det är att få bort allt. Vi har jobbat hårt i sommar med samma sak. Det blir min räddning under långa mörka vintern - tankarna på att det är borta och när våren kommer finns inget mer än det som är tänkt att finnas där.

Kram!