lördag 18 februari 2012

Jag sa ju det ...

Jag förvarnade faktiskt!
Att de närmsta dagarna skulle vara fulltecknade med skojigheter.

Morgonen startade med frukost, föreläsning och scoutbus i Missionskyrkan.
Precis lika skojigt, gott och trevligt som vanligt.
Lagom till hemkomsten rasslade det till i dörren och ett av mina favoritextrabarn landade på mattan - Freundins son ska sova över och leka dagen lång imorgon medan mamma är på resande fot.

Att få en extra liten herre på fem år i hemmet märks inte nämnvärt mycket i det allmänna kaoset, inte ens om det är en sådan liten finurlig person som lille J.
Visserligen är han trött, tandborstad och pyjamasad men hans längtan efter sin mamma gör att det är knepigt att somna borta.
Inte blir det enklare när mina småhuliganer härjar runt som vanligt heller.

Tror jag stoppat ner honom och hans bästastekompis - min Bam-Bam - i diverse sängar en sisådär trehundrafemtioelva gånger.

Just för tillfället ligger J i Bam-Bams säng, Majblomman är inmotad i sitt rum, Pysselkungen har fått överge "hundkojan" på Bam-Bams golv och bör befinna sig i sin säng och Bam-Bam himself har annekterat min säng.

För övrigt har jag förstått att Ranelid visst klev direkt till final, vilket delar befolkningen i tvenne delar!?

Själv har jag fått - efter förrättat nattningsvärv - njuta av bubbel och små eländiga vitlöksmarinerade räkstjärtar.
Samt lite "huvudrättsbetonat", franskt slottsvin och en smula Rouquertfort!
Gör inte ont alls, inte alls!!

3 kommentarer:

Tobias Gustavsson sa...

Det låter som en kul kväll igår, och jag kan ana
att melodifestival inte är din grej!

Författareskrået i final om vi ska generalisera, nu är inget omöjligt för någon längre.... om man heter Björn Ranelid förstås.......

Ezter sa...

Det är inte lätt att sova borta, hur väl man än trivs innan man är trött! Känner igen det där från när jag var liten. Man ville stanna, sova över och näää, jag ska inte längta hem! Men oj, vad det blev gråt och tandagnissel på kvällarna!

Mångmamma sa...

Tobias; Vi lever till och med helt utan tv.:)
Ezter; Inte var det lättare för att lillkillen ifråga hade ätit fläsk och bruna bönor till middag hos sin far på lördagen heller!
Blöjbyte halv två inatt!