söndag 1 januari 2012

Fett och socker

Om en Mångmamma är väldigt chokladsugen och allt som står till buds är chokladpudding, klockan är över halv nio på kvällen och samtliga små-vilda-glada alltid går i spinn av sockerpåslag, är det riktigt klokt då att genast skrida till verket och vispa pudding och grädde så det skvätter?

Nej, inte särskilt - men attans så gott!

Nu blir det filmtajm och kuddmys med de barn som inte gått upp i limningen av sockerchocken!
Alternativt somnat - men sådan tur har jag nog inte.

10 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Här sover bara två av oss. Men jag ska försöka lägga mig nu. Ska ju upp före klockan 6, hur nu det ska gå.... Hade verkligen hellre smällt i mig massor av chokladpudding i vetskapen om lång sovmorgon istället. Hoppas ni har det mysigt :)

God fortsättning på nya året!

Ann-Louise

Bina sa...

Chokladpudding är underskattat! Mycket gott! Själv ska jag ta mig en Rocky Road innan jag lägger mig!

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha, ha,,,jodå här blev det sockerbomb som heter duga. De studsade mellan golv och tak, hoppade från stolar, och skrek.
Nu är klockan 0.34 och jag skriver så fingrarna blöder. Det går så himla bra just nu, och jag kan inte lägga mig tidigare än två, helst tre.

Ha det gott.
Kramar

Charlotte sa...

Så gott det låter! Med pudding på nattkröken! Säkert tror jag det är nyttigt också!

KaosJenny sa...

Härligt att bejaka sig och smarta nyårslöften. Kram

Ezter sa...

Det kunde varit jag :( Varför gör man så? Men gott är det!!!

LillaTuss sa...

Måste man så måste man... och du vet ju vad som stod framför mig på bordet igår när jag såg Änglagård! Ja stod och stod... det var relativt snabbt nere i min mage

Anonym sa...

Sockerfylla, jo jo, det får man abstinensbesvär av om det vill sig. Jag har enormt behov Fazers med hallon och tranbär för att den smakar så friskt av bären. Måste ha den och hela kakan på en gång! Sen vill jag inte se den på en tid tills behovet vaknat igen..

Lördagsgodis fick vi som små. Däremellan smög jag till mig kakaopulver som jag blandade med socker o en skvätt grädde och åt upp det snabbtsnabbt i smyg. Gott, just därför. :-)

Småländskan sa...

Just sockerchocken är nog en av få chockar jag aldrig drabbats av.
Jag har aldrig trånat efter varken godis, choklad eller annat sånt "gott", men annars trånar jag efter det mesta *L*.
Kram mångis!

Mångmamma sa...

Lyckliga..; Hoppas du vaknade i tid!
Bina; Bra plan!
Anitha; Så roligt!
Charlotte, Kaos, Ezter, Hulda; Det måste vara så att chokladpudding är nyttigt eftersom det är så gott!
Solveig; Hm, känns igen. Så gjorde jag med som barn.
Småländskan; Det är ganska sällan jag drabbas av chokladsug och annat godis äter jag inte alls men några gånger per år slår begäret till - gärna på udda tider. :)