måndag 10 oktober 2011

Tråkhöst

Jag roar mig med att;
Skjutsa disk, laga nyheter, läsa barn, surfa läxa, vända Lego och plocka mat.
Eller något liknande!

Far-är-rar är däckad i någon märklig åkomma - ont i kroppen men inte mycket snuva eller feber att stoltsera med?
Sheriffen ligger bra i fas med veckans läxor, fröken Majblomma övar bokstäver och ord, Bam-Bam chockerade mig genom att äta upp sin middagssoppa, bestående av mysko frysfynd (quornfärsröra),passerade tomater, potatismos, hemodlade ärtor och redd (rett? rätt!?) med gräddmjölk.
Pysselkungen chockerade mig genom att inte äta den!?

Regnar gör det också.

Det kunde faktiskt varit en lite roligare måndag - tycker jag!

13 kommentarer:

Småländskan sa...

Redd! Ja det är rätt!
Verkar som t.o.m. du, som är en måndagsälskare, börjar tvivla lite på vilka dagar som är bäst.
Men jag håller med om vädret, det är rena vräkväderleken. Antingen vräker solen ner eller så vräker regnet ner. Var finns lagomvädret?
Ha det bäst mångis!
Kram

Ezter sa...

Ja det låter som det kunde varit roligare, men också mycket tråkigare!

Småländskan sa...

Jaha!! Så har jag läst att några kommentatorer sett dig och din frisyr på FB? Vi då?? Eller snarare JAG då, som troligen är den enda i världen som inte har FB??? Jag vill också se vem jag "pratar" med!
(Tackar på förhand! Så jäkla fräck du är i den frisyren!)

Mamma Mu sa...

En rädd soppa gör gott:) Tisdag maniana. Kramelikram

LillaTuss sa...

Vad är det med Pysselkungen kan man ju undra. Och far-är-rar... "bara" ont i kroppen eller nära-döden-upplevelse?

Tankar vid midnatt sa...

Här serverades det chiligryta - det behövs i detta rusk!

LillaTuss sa...

Svar: Jag passar in på flera av exemplen ;) Mina kollegor säger att jag pratar högt. Så att de måste stänga sina dörrar när jag pratar i telefon med klienter. Ingen annan har sagt så. Å ärligt talat säger dom inte till mig på ett särskilt roligt sätt.... så jag fattar poängen. Men ska jag börja viska istället... och inte vara jag? Nej!

Mångmamma sa...

Redd soppa är en skafferiräddare, märkligt nog brukar mina mellersta små älska soppa men idag ratade både Pysselkungen och Majblomman middagen!
eller i alla fall huvudrätten.
Morotsstavar med dipp går ju också att bli mätt på!
Och jag GILLAR visst måndagar, Småländskan - men bara om jag får ha dem ifred! :)
Sjuka äkta hälfter som ser mer döende än levande ut, göre sig icke besvär!
Ärligt talat - det är synd om honom - han brukar hålla fanan högt, även när jag tycker att han borde "tagga ner lite" - och det vill inte säga lite ...
Och just det; mejlat dig, Småländskan!

Småländskan sa...

Svarat dig mångis.
Kram vännen!

Gafflan sa...

Jo det låter som det kunde vara en roligare måndag men jag tror tisdagen blir roligare.
Kram

LyckligaPraliner sa...

Ja jag har nyss kommit från jobbet där tanter och farbröder varit allt annat än glad, om man säger så. Till råga på allt skulle en slå mig men det värsta var att hon skrek SURHÖNA!!!! åt mig. Jag surhöna?! Hahahaha nä inte då. Inte ikväll :))

Ann-Louise

Cicki sa...

Ja, jag kunde ju ha ringt. Då hade det nog blitt en bra dag.....:-)

Barnens Hjältar sa...

Ja vad skall man säga? Måndagar är....öh...måndagar :P