fredag 23 september 2011

Pustar ut och tar omtag

Nog för att jag tänkte så det knakade igår men likafullt kom inte ett vettigt ord ur mig som kändes tryckvänligt.
Till slut gav jag upp - och si, det var nog det bästa jag gjorde på hela dagen!
Imorse fanns orden där igen, 2300 tecken knackades ner och skickades iväg till redaktionen som glatt accepterade mina formuleringar.

Av bara farten pillades ännu en krönika ihop så nu kan jag andas ut lite, eftersom jag ligger steget före.
För ovanlighetens skull.

Fröken Majblomma snörvlar och Bam-Bam är ledig.
Pysselkungen har fått med beröm godkänt för sina tänder och det regnar faktiskt inte, vilket är tur eftersom hela skolan ska ut och springa "skoljoggen" idag.

Utflykter och kalas står på programmet för helgen men nu är det hög tid att sopa ihop småttingarna och fösa dem i riktning mot lunchen.
Blodsockerfall bör undvikas till varje pris!

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Vi skall med ha kalas, mellansonen skall ha boxningskalas. mamman här tyckte boxningsklubben kunde testa för första gången, det kan väl inte skada så de skall ha premiär för barnkalas imorgon :-)