torsdag 25 augusti 2011

Storbarnen flyttar

Mjölksyran i armarna vill inte ge med sig, trots att det gått mer än två timmar sedan den sista blytunga kartongen släpades nerför fyra halvtrappor och genom långa korridorer.

Men...släp är hyrt, påkopplat, lastat och hemfraktat för temporär förvaring på gårdsplanen till i övermorgon då jag ska lotsa mig och släp 20 mil söderut, kryssa mig fram i studentstaden och leverera alla kartonger och möbler uppför tre heltrappor och genom ännu längre korridorer.

Troligtvis har mjölksyran gått över till på lördag?

Om tre-fyra veckor är det dags att göra om bravaden - då med storsonens möblemang och mackapärer.

Snacka om effektiv punktinsats av träningskaraktär.
Nästa år får de lösa sina eventuella lägenhetsflyttar själva, för mig är det ok om det dröjer en 9-10 år innan nästa unge är flygfärdig.

Nu ska jag vila armarna lite - och kanske resten av kroppen med!?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Flyttkarl och inrednings- och smakråd, vaa´d allt ska inte en mamma vara? Occh så blir det lite tomare i hemmet men ack så skönt ändå, för stora barn som bor hemma..? det vill man ju inte, ut med dem! ;-)

Cicki sa...

Det är tur att mamma finns och ställer upp.....:-)

Karin sa...

Flytt-mjölksyra kan sitta i.

Hoppas det blir bra med de nya lägenheterna/skola/nya städer osv för ungdomarna!

Att kånka och bära är en sak, men att göra det i trappor är betydligt värre!

Önskar en trevlig helg!

LillaTuss sa...

Du vet vad jag redan sagt... vill se dina biceps sen ;)

Madlar sa...

Trots att vi bara flyttat ut en dotter som är 20 år är vi uppe i 4 flyttar o efter jul är det dags för nästa. 50 mil från mamma, till högskola o framtidsstudier. Fast jag gör det så gärna. Alternativet skulle ju vara att de stannade kvar hemma, krympte o blev en "hempöjk".

Mångmamma sa...

Solveig; Helt rätt - vuxna barn ska flytta till eget! Detta blir dotterns tredja flytt på två år och sonen har jag knappt sett sedan i våras då han tog studenten, nu blir det egen lägenhet och inte bara inhyst hos flickvännen.
Cicki; Den här mamman ställer ALLTID upp. :)
KarinM; En hiss hade ju inte skadat ...
Hulda; Finns risk för att några små muskler kommer att kunna framträda på mina spinkiga armar, väntar fortfarande med spänning på det berömda "gäddhänget".
Madlar; Tycker vi har viss vana av att flytta i tid och otid men det är alltid lite speciellt när någon annan packat sina saker. Typ tyngre kartonger ...:)

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Själv gruvar jag mig för den dagen dom får vingar.
Kramiz och trevlig helg ;)

Mina dagar sa...

Pust! Vad gör man inte för sina älskade barn:) och blir vältränad på köpet;)
Nästa vecka blir det troligtvis likadant för mig.
Stockholm-Lund med allt från soffa till smörkniv:)

Hoppas allt kommer att gå bra för er!
Kramar Eva

Irene sa...

Efter några sådana där flytt med våra barn betalade vi Mer Än Gärna en flyttfirma, kan jag berätta. Få se hur länge du pallar.

Mångmamma sa...

en6barnsmamma; Man vänjer sig faktiskt vid det.
Mina dagar; Vilket sammanträffande, samma slutdestination för våra äldsta!
Irene; Det återstår att se, har ju några till som ska flytta så småningom! :)