torsdag 18 augusti 2011

Gammal skåpmat och gummigubbar

Satt och surfade runt lite bland mina egna blogginlägg och hittade ett jag faktiskt inte kunde hålla mig för skratt när jag läste.
Dels för att jag faktiskt skrev mycket roligare då än nu men också för att jag minns episoden med all önskvärd tydlighet!

Eller vad säger ni?

Dessutom påminns jag om hur storebror var för ett år sedan och hur lik hans lillebror Bam-Bam börjar bli.
Inte för att bröderna Marx-känslan infinner sig lika lätt med hans eskapader, mer för att det alltid är skrammel och brak omkring honom.

Efter den här sommaren ser ungen misshandlad ut.
Lika bra att säga det nu - i god tid före nästa veckas förskolestart - jag har inte slagit min son!
Men med tanke på alla hans bulor och blåmärken, skrapsår och blessyrer skulle jag inte bli förvånad om någon misstänkte det.

Att han inte (peppar, peppar) inte brutit en arm eller ett ben, får jag nog bara tacka högre makter för med tanke på hur han skuttar och far omkring.
En tanke som slår mig ofta när det gäller familjens minsting är hur lik han är en sådan där gummigubbe som alltid gungar upp på rätt köl igen, hur mycket man än försöker välta den.

Och det är nog tur att den likheten finns!

Uppdatering 19.17: Vad var det jag sa? Just när jag postat detta inlägg, kom den rara lille gossen ner från barnkammaren och visade hur han re-dekorerat om sin enda VITA t-shirt, den enda utan omöjliga fläckar. Han hade resolut klippt fina mönster i den, på framsidan!
Nu får detta sommarlov gärna ta slut, nio-och-en-halv-vecka känns som något helt annat än en film från 80-talet i sällskap med mina småhuliganer!

6 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag är så trött att ögonen går i kors men har läst ditt inlägg om småhuliganer.. Det enda jag orkar skriva är... skitiga barn är friska barn... och barn utan skrapsår på knäna har inte haft en "riktig" sommar

Ezter sa...

Det låter som om barnen haft ett bra lov!
Ja, vi har misslyckats med våra dejter, men vi ska säkert få till det!

Caja: sa...

Känner igen det...så såg sonen ut inför förra skolstarten. men säger som Hulda: lortiga kids är skitglada kids ;-)

kraaam, och ja..du får va lite avis ;-)/caja

Märta sa...

Risken att du får långtråkigt är iaf minimal! :)
*fnissar åt den kreativa re-dekoreringen*

Inger Marianne sa...

Kreativ liten man, det gillar jag Kram

Karin sa...

Oj vad jag känner igen det där! Både skrapsår, blåmärken och egenhändigt ditsatta dekorationer i form av tusch på precis HELA kroppen, små paljetter fästa med limstift på hela magen, fågelfjädrar intrasslat i kalufsen och så vidare.

Du, jag tror bestämt de haft en riktigt bra sommar!

En vit t-shirt är en världslig sak. Som Karlsson sa.

Vi ska glädjas åt att de är så oerhört kreativa!