torsdag 19 maj 2011

Frukost och rivna väggar

Hur otroligt är det att jag varit bortbjuden på frukost idag igen, tror ni?

Nä, inte så värst otroligt.
Något mer otippat var det att möbel/kamin/dörrkånkandet jag var inlånad till, slutade med något så upplyftande som en riven vägg.

Nej, vi ramponerade ingen vägg och var tvungna att toksanera, vi funderade bara på vad som kunde tänkas finnas bakom pappen, tapeterna och färgen som redan släppt från sitt underlag.
Tja, frågar man inte, får man ju inget veta och det gällde tydligen även gamla väggar - river man inte ner, kan man inte se vad som finns bakom!
Ingen gedigen timmervägg men likväl en snyggt åldrad grov plankvägg som med lite tvätt och färg kommer att återuppstå!

Vet ni, jag gillar att äta frukost borta!
Tror jag ska hyra ut mina väggrivarkrafter eller liknande på måndag med, mot kaffe-macka med sällskap!


(Hörru Freundin; du har ingen mer vägg vi kan knacka ner? Eller bort? Kanske måla lite någonstans? Spackla? Men slipa något då???)

7 kommentarer:

Flugan sa...

Nä, ingen mer vägg men massa att slipa och tvätta och måla. Du är välkommen :) och frukost får du också så klart.

Rebecka sa...

Jag vill också riva väggar!

Mångmamma sa...

Flugan; Du ligger pyrt till - tvätta/slipa/måla är det bästa jag vet.:)
Rebecka; Kanske inte i en hyresrätt bara?

Småländskan sa...

Och jag kommenterade detta med väggrivning och annat, men jag tror inte det gick fram.

Mångmamma sa...

Småländskan; Tyvärr ingen kommentar om rivna väggar, däremot ett förvånat om dissning! :)
Sånt som händer, dissning alltså, :)

Småländskan sa...

Jag vet, jag fick upp en sån där konstig Bloggerruta när jag skulle lämna en lång kommentar om just detta med att riva väggar, fixa med sånt. Skrev bl.a. att jag tycker du är oförskämd när du snackar om dylikt, då du borde veta att jag saknar detta så enormt. Men ok då, du kanske skriver för andra läsare än jag?? *L*.
Jag är trött i skallen efter mer än 13 tim. arb.dag, men en kram orkar jag med. Den ger jag dig!

Mångmamma sa...

Småländskan; Du är välkommen hit och börja knacka väggar om längtan blir dig övermäktig!
Jag har en plan - väldigt långsiktig men ändå - om att ladugårdsdelen i stallet skulle kunna återuppstå som loppis/verkstad/möbelfixarupplag. Något år sådär före 2000-kallt!
Du vet, många strängar.. och bågar som brister och allt det där...:)