onsdag 17 november 2010

Patrick Guérin! Igen, tyvärr.

Jag har på sistone fått en del sökningar och kommentarer på detta inlägg!
Med risk för att vara tjatig vill jag bara ta tillfället i akt och återigen varna för denne/dessa personer!

Som jag svarade på en kommentar; Om det låter för bra för att vara sant - är det troligtvis inte sant!
Det verkar som om fler har drabbats av hans/h*ens/hennes propåer om ett rikare, lyckligare och vackrare liv!

Undvik, för allt vad tygen håller är mitt heta tips!

3 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Hurra och jippi för förskolan som börjat tänka till! Snyggt jobbat Mångmamman! Häromveckan läste jag valda delar av Döden i grytan som handlar just om hur vansinnigt galet det blivit på både förskolor och i äldreomsorgen pga av en patetisk jakt på überhygien. Snacka om att få vatten på sin kvarn...

På tal om desperationen i kyrkan lade jag ihop ett och ett när det idag på genomblåsiga tågstationen stod ett gäng tappra tanter och bjöd på kaffe och delade ut flygblad med trosbekännelsen på första sidan. Sorry, men det är nog dags att ta något lite modernare tag om sin PR-maskin. Misstänker att du inte var sen att påpeka detsamma häromkvällen!?

Cicki sa...

Ibland kan jag vara oerhört naiv. Men när det gäller sådana där erbjudanden är jag tvärtom väldigt misstänksam. Tydligen med all rätt.

För något år sedan så florerade det en sidan där man kunde "spå" sin framtid och få veta hur länge man skulle leva. Bara man klickade in sig på denna sida så blev man registrerad. Det var många som gick på detta och fick inbetalningskort bara av att klickat på sidan. Vägrade de att betala så gick det till inkasso. Vad som händer då vet man ju. Nix lån eller krediter, tji hyreskontrakt osv.

Jag blir så arg när jag hör talas om sånt här. Jag har hela tiden klarat mig, tack och lov. Kanske just för att jag är så genuint misstänksam, när jag rör mig runt på nätet.

Det är kanonbra att du skriver om det. Man kan inte varna för ofta för skojare.

Maja sa...

Vilken typ... helt sjukt!