måndag 15 november 2010

Lapp, pinne och droppar, igen!

Bara för att förtydliga lite angående den eventuella skelningen hos dottern; Storebror Sheriffen har nyttjat lapp och muskeltränarpinne under ett knappt års tid, med strålande resultat.
Ögonen har hunnit ikapp varandra och muskulaturen är tränad.
Skelningen försvunnen.

Hos lilltösen finns det inget behov av lapp, hennes syn är mer än perfekt med tanke på hennes ringa ålder och den skelningen jag trodde skulle rendera idog träning, är av underordnad art.
Nästan obefintlig, enligt ortoptisten.
För övrigt samma som Sheriffen träffat!

Men inget som redan är bra kan bli sämre av lite underhåll, eller hur?
Alltså fick jag med mig den omtalade pinnen hem för att ... ja, mest för att jag trots allt initierat en remiss till ortoptisten och faktiskt sett att ögonen fladdrar iväg utåt när hon är trött.

Eftersom jag själv aldrig skelat men dock nyttjat glasögon/linser sedan tioårsåldern, är jag väl bekant med ögonundersökningar.

Och dessa suddframkallande BellaDonna droppar har jag också testat!

(Och det förstås, smulan820 är välkommen!)

Inga kommentarer: