söndag 21 november 2010

Kyrkoåret

Idag är det Domsöndagen, sista söndagen på kyrkoåret.
I vår församling har den döpts om till Dopsöndagen!
Varje år bjuds de barn som döpts under året in till familjegudstjänst med tårtkalas som final.
Samtidigt får alla sexåringar en Barnens bibel i present.

Pysselkungen är som bekant sex år.
Utöver denna tilldragelse är alla vi föräldrar och barn, som bevistar kyrkans öppna hus, inviterade för att förstärka sången något.
Ska bli intressant och se (höra) om jag själv lyckas hålla stämman när det är dags för kanon.

Tror att alla redan vet vid det här laget att jag är mer en solist än medspelare?

Har jag bara Flugan vid min sida, går det nog bra - hon kan hålla stämma och textrad - där jag går bet på det och börjar fladdra iväg!
Återkommer med rapport!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går säkert bra, Lycka till!!

Milla sa...

Good luck!
Kram