tisdag 23 november 2010

I farbror Melkers fotspår...

Att leva lite farligt, är lattjo!
Jag har inte tagit in en enda vedpinne idag, hoppas att det jag släpade in i söndags räcker...
Jag har inte haft tid med sådana oväsentligheter.
Här har viktigt arbete pågått hela dagen!
Vi. Har. Lekt.

Rivstart blev det med storsonen till bussen i arla morgonstund.
Resterande småhuliganer jagades upp, utfodrades och motades ner i kläder och ut genom dörren i tid för transport till skola och kyrkis.
Fast dessförinnan hade mamma L ringt och kraxat fram en fråga om bästaste vännen kunde få följa med oss till kyrkan?
Självklart, inte nog med att jag har en hoper egna vildbasare, allas andra är givetvis välkomna med.
Efter hemleverans av bästaste vännen, följde Bam-Bams nyblivna fru, lilla L, med hem.
Ja, hon tråcklade in sig i en prinsessklänning, pussade gossen på munnen och meddelade frankt att nu var de minsann gifta!

Sedan har det lekts så det står härliga till.
När de små började krokna, hade mångmamma själv fått upp ångan och trollade fram en middagspicnic på ett stormigt kökshav, med rödvitrutig duk och allt.
Krokodilköttbullar, pastahajar, brödsmulsmalar och morotskräftor - en strålande uppvisning i hur en annorlunda tallriksmodell kan se ut.
Allrahelst som den intogs med varsin plastgaffel från samma uppläggningsfat!

Självklart körde vi med en Pippi Långstrumpavdukning!
Ett nyp i varje hörna av duken och simsalabim försvinner disken ner i ...vedlåren? (diskhon)

Ärligt talat - jag är den lekigaste mamma jag känner!
Någon som vill sätta emot?


(Rubriken; Farbror Melker hävdar att alla borde ha en lekdag, då och då.)

7 kommentarer:

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Jag tänker INTE sätta emot!! ;) Jag är fullt övertygad! Jag brukar ju titta in här och får en alldeles egen lite upplevelse ;)
Kramiz och ha det gott.

Anonym sa...

Hahaha, det låter helt fantastiskt, det borde fler göra!!

Cicki sa...

Vad härligt det låter. Så "lekig" har aldrig jag varit.....:-)

Unknown sa...

Lek är en otroligt underskattad verksamhet! Särskilt i vuxenvärlden, där den skulle göra alldeles väldigt mycket nytta!

Hihi, min Ludvig "gifte" sig också som mycket liten (typ 3 år) med sin fina lilla fru. Han i kostym och hon i rosa prinsessklänning med ena storasystern som "präst". Undrar om de kommer ihåg detta, nu tio år senare? Ska nog påminna dem...

Farbror Melker är min stora idol!

Nu är du väl värd att ta det lugnt ett tag, tar på krafterna att leka så intensivt!

Ha det bra!

Milla sa...

Wow, härligt med lekande föräldrar.
Mysigt med redig picknick!!

Man kan tälta under köksbordet också..ganska mysigt om än lite hårt framemot morgonkvisten, hehe.
Kram Milla

Katarina sa...

Tack för all härlig inspiration!! :-D

Stockholm Under Ytan sa...

OK, du vinner.