lördag 3 juli 2010

Bär ner mig till sjön...

Hemma och mellanlandar efter flera timmars bad och picnicande vid sjön.
Eller hemma och hemma förresten!
Vi bor ju med egen brygga och sjö inom gårdens marker.
Hemma är jag ju helst hela tiden.

Ok, jag är extremt avundsjuk på mig själv.
Vi bor oförskämt bra, ska bara banka in det i skallarna på mina små-vilda-glada också så att de verkligen förstår hur fantastiskt vackert och lyxigt vi lever.

Nu ska disk och tvätt vändas, sen tänkte jag mig en ny tur ner till vattnet - här ska "blingas" på stranden.
Ni vet, stol, flaggspel, tvättlina för blöta handdukar.
Kanske en blomkruka på en stubbe till och med?

Och givetvis mer av att kasta barn i sjön, det är en skojig lek, "kast med små barn" kallar vi den!

Hästarna?
Ja, de fick flytta hage igår kväll, mer grönt åt fyrbeningarna och färre hästhovar på små barns fötter vid sjön.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, du gör mig aningens avis, hihi:) Men en liten bild på det underbara blinget vid sjön får du snart bjuda på så att vi andra kan njuta lite vi med:) Kram Milla

Bina sa...

Blir helt grön av avund! Jag vill också bo med strand!

Gafflan sa...

Hoppas att ni gjorde barnen fulla skratt med kast i sjön!
Kram

KaosJenny sa...

Ha Ha, härligt att vara avundsjuk på sig själv ;-)

Madlar sa...

Vilken underbar dag o tillvaro. Det är såna dagar man får ta fram ur minnesbanken när vardagen är grå o tung.