måndag 26 oktober 2009

På g igen?

Så, verkar äntligen vara på gång med mitt normaltillstånd igen.
Toksnurr!

Samtliga sorgliga skapelser, kallade krukväxter, är omplanterade.
I vita krukor!
Hästarna har fått flytta hage, efter att far-är-rar gått varvet runt och kollat av stängsel och ström.
Granris är knipsat och utlagt på trappan. (Ja, jag vet att jag är tidigt ute i år.)
Målandet av väggspeglar framskrider, fast där är jag bara passivt deltagande med kaffe och matservice.
Barn är rastade.
Samt utfodrade vederbörligt många gånger.
Faktiskt kommit ihåg att arrangera omställningen av alla klockor, också!
Sommar-vintertid brukar hänga kvar i det förgångna åtminstone någon vecka hos familjen Mångmamma efter rätt datum.

Vad som återstår är att angripa tvätten, leksaksaneringen och ett snabbt varv med snabeldraken så är jag så gott som klar för dagen.
En taxitur till byn för att hämta hem stor-sonen och det där kaotiska som kallas tandborstning-pyjamas-högläsning-omstoppning.
Sen ska jag njuta av ett förhållandevis illusoriskt lugn, till imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en full rulle dag.Kram Milla:D