onsdag 20 maj 2009

Ormen. Nu igen!

Det här med ormen verkar bli en segdragen historia!

Maken gjorde en insats för att stävja gräsets framfart på ägorna ikväll vilket resulterade i att den "arma" ormen dök upp på arenan igen!
Med stora stövlar på och beväpnad med en spade modell större jagade han runt, resultatlöst, i en halvtimme efter den.

Ja, jag vet att ormar är fridlysta varelser,
I detta fall spelar det alls ingen roll, jag utlyser härmed fridlysning över mig och mina barn i så fall.
Frågan är bara om jag tänker våga mig ner i källaren eller inte ikväll?
Den verkar ha sitt huvudsakliga gömställe någonstans i närheten av källartrappan!

I vissa, mörka stunder kan jag undra om det verkligen är så illa att bo i en lagom stor lägenhet i en större stad som jag minns det?
Man slipper iallafall en del ovälkomna kreatur i en stad som är rikligt representerade på landet.
Ormar.
Mygg.
Flugor.
Möss.

Å andra sidan gäller även det omvända.
Stora feta råttor.
Grannar tätt inpå.
Vilsesimmade husdjur i toaletterna.
Silverfiskar.

Iallafall som jag minns det...

3 kommentarer:

Rebecka sa...

För att inte tala om mördarspindlarna under soffan...

Mångmamma sa...

Att du minns de små gulliga åttabeningarna.
Charmiga husdjur som klapprade över golvet!

Huskatt sa...

Den där ormen är väldigt envis! Den vill er ont, det känner jag på mig. Uppmuntrar till fortsatt jakt!