lördag 16 maj 2009

Begonior

Jag har kapitulerat!
Från att ha avskytt alla blommande växter, till att börjat odla själv, från min enorma motvilja till "tantblommor" som pelargoner för att bara inte tala om begonior, är jag numera ägarinna till inte mindre än två pelargoner.
Omsorgsfullt övervintrade i källaren, framplockade, omplanterade, nerklippta och vänligt talade till.
Samt en blekgul begonia!

Ja, jag vet. det måste få sjunka in lite!
Har inte riktigt hämtat mig från chocken själv.
Tog en sen tur till affären med stor son igår kväll och upptäcker till min egen stora förvåning att av en underlig händelse råkade det landa en begonia i min korg.
Just när vi passerade blommor, buketter och krukor på vår väg till kassan.
Dessutom är den nu omplanterad och placerad på väl synlig plats på min veranda.

Fast någon S:a Paulia blir det aldrig.
Tror jag...

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Tänk att det smyger sig på så där...

ullebengtsson sa...

Jag vet. Blommande växter var för tanter, men så föll jag för en hibiscus och på den vägen är det. Blekgult är snyggt!