lördag 25 april 2009

Grillning med förhinder..

Make och barn har varit flitiga idag.
Snickrat/sågat bänkar, kapat av ben på gamla grillen, grävt ner densamma och ställt iordning en utmärkt grillplats nere vid bryggan.

Jag vet, extremt lyxigt med egen brygga och del i sjö!

Tyvärr förstår inte alla 4 små vikten av att sansa sig emellanåt.
Alla for runt som stollar, snubblade farligt nära den tända grillen, hasade ner och upp från bryggan, fäktades med de tilltänkta grillpinnarna, "tappade" stenar, pinnar och mossa i sjön.

Jag hann både bli irriterad, arg och uppgiven innan den sk måltiden var avklarad.
Då hade de 2 mellersta redan avvikit och harvat de 150 metrarna upp till huset igen.
Den äldste kvarvarande sonen strippade, för andra gången idag, för att bada.
Jag suckade djupt, tog mini på höften och travade också upp till huset bara för att mötas av de sorgliga resterna av ett före detta moss-sjok utspritt över hela den nyligen (idag) rensopade verandan.

Det kommer dröja länge innan jag kommer tycka att en grillning vid sjön låter som en bra idé igen...

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Härligt ! Passa på och njut, ni har ju snart bott där i 5 år...

Mångmamma sa...

Jag vet!
Försöker faktiskt njuta mellan barnens eländiga utbrott!

Lilltjejen driver mig till vansinne 18000 ggr/dag medan hon manipulerar fadern runt sitt lillfinger..
Som sig bör..?