tisdag 7 februari 2012

Tisdagstempo och Mary Potter

Fullt ös hela dagen.
Från alarmet gick vid halv sju, fram till nu.

Upp, på med kläder, ladda frukost till de små-vilda-glada, ut och fodra hästar, jaga på de små så vi skulle hinna i tid, hopp-och-lek i kyrkan, lunchmacka i farten hos pastaMia, eftermiddagsutfodring av alla småhuliganer, ved, disk, tvätt, mera djurmatande, middag, läxor, disk, mera tvätt, plock, plock och plock.

En fullständigt normal tisdag.

Men Anders Lords e-bok om Mary Potter hann jag allt läsa klart igår innan jag släckte lampan.
Den var absolut värd de extra gäspningarna i morse, när det var motigt att kliva upp.

Två saker som slog mig, utöver den snyggt ihopvävda "storasysterhistorien" som följer parallellt med J.K. Rowlings originalverk, var att Anders verkar ha en vurm för engelsk fotboll och gillar Metallica.
Om inte annat så är det två av Marys främsta intressen.

En riktigt charmig sak med denna e-bok är att den är fri att ladda hem - mot att en slant doneras till ett behjärtansvärt ändamål - gärna "Läkare utan gränser".
Snyggt!

Kan definitivt rekommenderas.

3 kommentarer:

Milla sa...

Boken gör mig nyfiken. Behöver ytterligare en tillflyktsort för tillfället. Fint att dagen flöt på trots läsningen :)
Kram

Roggan sa...

Visst är det underbart med böcker. Själv lyssnar jag på talböcker p.g.a. min syn.

Tankar vid midnatt sa...

Den ska jag kolla in!