tisdag 7 februari 2012

Aujourd’hui

Ibland kan jag ge sken av att allt bara lunkar på, i sakta mak.
Dag ut och dag in med barnskjutsande, vedsläpande, tvätt, disk och utfodringar till höger och vänster.

Inget kunde vara mer fel.

Vardagsdramatiken ligger aldrig långt borta.

Idag har exempelvis;
*Katten-vi-inte-har återfunnits efter ha varit instängd i ett uthus några dagar.
*Kanin som rymde för nästan ett år sedan skymtats vid god vigör i de yttre utkanterna av vår mark.
*Sheriffen inte drunknat inte under dagens simhallsutflykt, utan befunnits vara relativt simkunnig.
*Majblomman bara haft ett större utbrott och inte hunnit smuggla in mer än två hopkokade shampo-parfym-tvål-sörjor i sitt rum.
*Killarna gjort sina läxor tillsammans - och lyckats hjälpa varandra.
*Min redaktör fått ett nytt spännande jobb och kommer att "go west" inom kort.
*Bam-Bam hunnit sätta större rotation på fler vuxna i sin omgivning än vad jag lyckas åstadkomma på en vecka.
*Jag blivit både hissad och dissad för mina nedplitade åsikter.

Morgondagen bjuder nog på fler spännande incidenter och skeenden men nu får det vara nog med dramatik för idag.

Bonne nuit!

6 kommentarer:

Susann sa...

Nej, du ger aldrig sken av att saker och ting går i sakta mak och gilla gång:) allt går i 190. Det är skönt med sådana människor som du :)))))

Ezter sa...

Håller med Susann!

Charlotte sa...

Hoppas du får en bra onsdag! Kram

LillaTuss sa...

Har aldrig fått uppfattningen av att du har ett lugnt och stillsamt familjeliv. Tvärtom! Livfullt, aktivt och aldrig långtråkigt :)

Tankar vid midnatt sa...

Låter som en helt normal och fantastiskt dag

Märta sa...

Nä, inte framstår det som att du lunkar fram i livet precis!
Men nu blev jag nyfiken på Katten-Ni-Inte-Har? Har kissen adopterat er olovandes?