torsdag 17 januari 2013

Om att hoppa i galen tunnna...byxa!

Trots isbjörnskyla och barnborttappade papper/vantar/böcker, blev det en rätt skojig morgon.

Far-är-rar kom nämligen hem igår och gnydde missbelåtet över att hans nya svarta jeans verkade ha tappat skick och fason.
Var det månne jag som hade torktumlat sönder dem?
Nix, det förnekade jag givetvis men kunde inte annat än hålla med om att byxorna faktiskt inte satt lika bra som tidigare - lite slappa och hängiga upptill var de allt.
Kanske lite väl smala vid vristerna också?

Förklaringen kom imorse.
Visst hade jag gjort ett misstag med jeansen.
Inte tvätt- och torkmässigt men likväl ett litet misstag.
Jag hade glad i hågen stoppat ner hans rena tvätt i rätt lådor av bara farten när jag sorterade runt de små-vilda-gladas alla kläder - fast det var visst inte hans jeans som hamnat i hans låda?

Det var mina!






1 kommentar:

Ezter sa...

Hahaha... Så kan det gå ibland!