onsdag 12 december 2012

Sitt Fido..!

Eftersom jag tycker att det är ungefär lika upphetsande att släpa ved, som tanken på att korsa Sydpolen i kortkort och högklackat, angrep jag situationen på en något annorlunda sätt idag.
'Alla andra' är ju sååå nöjda med sin Spotify i fjantofånen så jag kan ju inte vara sämre än att jag testar, tänkte jag.

Med ett litet delfacit i handen kan jag bara säga att det är ju tur att det går att lära gamla hundar sitta!

Vända efter vända över tundran med fullastad pulka och en säck i den lediga handen och vips! fanns det ved inne för åtminstone två dagar framöver!?
Uppenbarligen var det en finfin idé att  frångå mina småländska principer.

Jo, jag är faktiskt inte bara bosatt i detta landskap, jag är till hälften Småländska, av födsel och ohejdad vana.
Pappa växte upp inte långt härifrån.
Antagligen är det på grund av min börd som jag anklagas för att åldras baklänges - fast den ekvationen är ju enkel - som halvsmåländska vänder jag ju givetvis inte bara på slantarna, utan jag spar en del av årets 365 dagar varje gång jag fyller år!

Men att vara dumsnål och undvika Spotify Premiumkostnaden fortsättningsvis, det tänker jag inte vara.
Det var snudd på ett nöje att dra ved idag!

Men bara snudd på... 


1 kommentar:

Ezter sa...

Fattar inte det här med Spotify, men så är jag heller inte musikberoende, jag gillar tystnad!