söndag 9 december 2012

Jul-o-stämning

Så här års brukar de flesta familjer härja runt i affärerna och leta klappar, planera julmaten, plocka fram allsköns pynt och febrilt leta efter Luciakläderna.

Inte jag.

För andra året i rad gör jag mitt bästa för att förtränga att det ska smälla till och bli en 24.e den här månaden också.
Tack och lov kommer de små-vilda-glada hem med drivor av pyssel från skola/förskola och en fantastisk pappersjulstjärna som Pysselkungen gjorde, kom inte ens ner från fönstret förra året.
Inte de röd-och-vit-rutiga gardinerna i köket heller, så det kan nästan betraktas som färdigpyntat för mitt vidkommande.

Och julmaten - jag röstar på pizza - som förra året!

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att ösa på med levande ljus, brasa i spisen och glögg-pepparkakor härifrån och fram till januari.
Någon av mina krukodlade granar som har sin sommarhemvist i växthuset kan få komma fram på trappan också men resten lever jag gärna utan.
Det duger va?

7 kommentarer:

Ezter sa...

Klart det duger :)

Småländskan sa...

Det duger!!! Mer än duger!

LLLe sa...

Pizza..me saffran - för lite juledoft..LLLe?

Milla sa...

Självklart duger det =D Alla skapar vi våra egna traditioner och det är ju härligt om vi kan låta det vara precis så. Kram och ha en fin vecka. Själv drar jag till Tallinn med familjen o makens släkt onsdag till lördag nu :) Kram

LillaTuss sa...

Här föreligger inte heller någon julstress. Ett par tomtar på fläkten, några röda dukar och massa ljus duger gott för att få lite stämning. Folk e verkligen som galna så här års och jag har fortfarande inte förstått varför.

Kram ♥

KaosJenny sa...

Låter som en smart plan... Här har handlats exakt noll julklappar... Häpp... Kram

Karin sa...

Då är vi två!

Ljussprak och kaminsken duger gott!
Har också en stjärna kvar sedan i fjol.

Traditioner som sill och dopp är ett minne blott.

Jul blir det ändå!

Kram!