fredag 9 november 2012

Kaos bor granne med Gud

Ibland tuffar livet bara på, skola-läxor-hämta-lämna-skriva-läsa-gräla-gnälla-jubla, allt i en salig och lagom trivsam blandning.
Så plötsligt hoppar det där vi kallar för livet jämfota rätt upp i luften och själva landningsplatsen är inte riktigt lokaliserad.
Från en dag till en annan kan en, två eller tolv händelser bara rassla över en och fokus flyttas 360 grader.

Just nu kan jag ju lite modest säga att mitt liv befinner sig långt ifrån stormens öga - i lugnet.
Jag famlar istället efter något solitt i utkanten av virvelvindarna.

Det enda jag med säkerhet kan säga är att hur resan genom ovädret än blir, kommer jag troligtvis landa på fötterna.
Någonstans.

Tyvärr har inte alla i min närhet samma slutdestination.

11 kommentarer:

oumberligating sa...

Hmm....intressant inlägg, självklart kommer alla stormar i livet få allt att virvla runt och allt kommer ju heller inte landa på samma plats....kanske ska man ut och leta på tippen som Ulf Lundell gör i en låt som jag brukade lyssna på för länge länge sedan, när det stormade och blåste som fan i mitt liv!
Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Återkommer strax....

oumberligating sa...

Tjoohoo....tillbaks med länken:

http://www.youtube.com/watch?v=SjDdjd47QGI&playnext=1&list=PL3C1C912CAA219DEA&feature=results_video

Småländskan sa...

Oavsett, utan att jag egentligen vet nånting, är jag säker på att du landar på fötterna.
Kram du fina!

Ezter sa...

Det låter ju sådär... Hoppas helgen blir lite bra iaf!

margaretaborjesson@telia.com sa...

Landa långsamt och försiktigt, för din skulle och för alla i din närhet - ha en skön helg, oavsett hur landningen går!!

Mammahäxan sa...

Skickar en kram. Det hjälper inte. Men ändå..

KaosJenny sa...

Mm, livet är ibland sånt, stormigt och där man inte vet allt. Och då är det i vissa lägen skönt och nödvändigt att släppa taget om vissa saker. Lycka till KRAM

Anonym sa...

Hoppas att du kommer eller har landat mjuk hand i hand med ALLA som tvivlade. Kram

LLLe sa...

Eva,den "tama tornadon" mn alltid i stormens öga..LLLe

Märta sa...

Hu, det där lät turbulent i överkant. Hoppas du snart hittar lugnet och landar mjukt och fint. *kram*

Black Iris sa...

Jadu, just nu står jag i ett slags vägskäl i livet.. Undrar var jag landar när allt är i hamn :)

Kram Maidi