lördag 20 oktober 2012

Stillsam lunk

Lördagar är verkligen min allra heligaste slöardag i veckan.
Sovmorgon är ett krav, äggfrukost med massor av pålägg till mackorna likaså.
Inga aktiviteter inplanerade före tidigast 11-12.
Visserligen ser inte verkligheten riktigt ut så för jämnan.

Idag fick jag i alla fall sovmorgon, helgfrukost och enbart ett barn att jaga iväg efter lunch till kompisen i grannbyn.
Inte behövde jag hämta heller, eftersom 'hela familjen gick ut med geten', dvs kompisens familj tog en cykel/promenad genom skogen upp till oss för att återlämna sonen.

Killarna har släpat in ved, Majblomman bestämt kvällens film och jag ska läsa klart ett par böcker.
Eller låtsas i alla fall, halvliggandes i barnkammaren bakom barnens ryggar när de kikar på 'Mästerkatten'.

7 kommentarer:

Ezter sa...

Låter lugnt för att vara hos dig!

PeteC sa...

Underbart! Snart är det vardag igen! ;-)

Gafflan sa...

Stillsam lunk när den är som bäst. Underbart helt enkelt. :)

Milla sa...

Så där skönt ska det vara på helgerna och det där med att gå ut med geten var nytt för mig, skratt. Kram

Mångmamma sa...

Ezter; Ja, lite ovant faktiskt!
Pete C; Vardagar är fortfarande allra bäst!
Gafflan; Emellanåt så ..
Milla; Gammal barnvisa där betoningen av orden förflyttas vartefter...geten, alltså!

Anonym sa...

Vad bestämde Majblomman för film? Så du ligger och låtsasläser du. ;)

Mångmamma sa...

Bosse; Det blev Mästerkatten i stövlarna - och jag är värdelös på att låtsasläsa, blir alltid fast i boken..:)