torsdag 4 oktober 2012

Larmrapport

Det allra bästa med att vara jag, är jag är en fena på att vara flexibel.
Skulle jag söka en anställning skulle det vara min främsta merit tror jag.
Att kunna omplanera dagens innehåll på bråkdelen av en sekund, är absolut en tillgång i ett kaotiskt liv.

Hittills har det bara varit blixtutryckningar åt olika håll, visserligen med trevligt kaffe/sällskap som extra bonus men den egentliga planeringen är framflyttad.
Tur att dygnet har några timmar kvar - jag hinner!

Och vem är så dum att den tror att det är ett slött och glassigt liv att hasa fram i svandunstofflorna, smaskandes chokladpraliner?
För det är väl det jag roar mig med dagtid?

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

En och annan chokladpralin skulle väl ändå sitta bra ;-)

LillaTuss sa...

Ingen tror nåt annat. Alla är övertygad om att du är en soffpotatis :))

Småländskan sa...

Så klart du är en sån där svansdunstofflerska som hela tiden har handen nere i pralinburken! Tror inte nån av oss, dina läsare, trott nåt annat!
Svansa på! Men snubbla inte! Lägg dig i stället på divanen, peka med hela handen, knäpp lite med fingrarna... och vips kommer de där små-vilda-glada och far-är-rar springandes, undrandes vad du vill, vad du behöver. Vilket underbart liv du lever!
Kramar om, lite försiktigt...

Småländskan korrläste sa...

- "s" ... svandunstofflerska ska det vara såklart!Skit samma, du är den du är!

Ezter sa...

Hehe... Jag har ju träffat dig, så jag vet!

Märta sa...

Va, menar du att du skuttar ur svandunstofflorna och ställer ifrån dig pralinasken ibland?
Det hade jag då aaaaaaldrig trott!

Kram på dig fina turbomångmamma!

LyckligaPraliner sa...

Men jag gillar dig ändå med eller utan svandunstofflor och chokladpraliner.

Är de verkligen gjorda av svandun? :))

Kram!