söndag 30 september 2012

Från lejon till änglar

Helgen har rasslat iväg i ett rasande tempo.
Jag har hunnit läsa en del, drillat skolbarnen i högläsning, flyttat hästar, letat kanin (som fortfarande trivs utmärkt på flykt), tvättat nästintill oöverstigliga berg med sängkläder och filtar efter urstädningen av vår pyttelilla husvagn som nu återtagit sin vinterförvaringsplats och givetvis närvarat vid helgens familjegudstjänst där två av tre körbarn var mina, Pysselkungen och Majblomman.

Tre små barn som bytte mellan lejonmasker och änglavingar, sjöng för allt vad de var värda, en pappa som fick agera Daniel, en ledare som lekte babylonisk kung, två tonårstjejer som var rådgivare, jag och en farmor som fick vara vakter och så allra bästa kyrkisfröken Ingela som höll ihop hela spektaklet med gestaltandet av Daniel i lejongropen.

Två lejonmasker är numera posterade på varsin sida om ytterdörren, trädda på ytterbelysningen och kastar morrhårsskuggor ut över trappan.
Om inte det är återvinning på hög nivå, då vet jag inte vad som skulle kunna vara det!?

Imorgon vankas vardag och återställd ordning igen, något jag ser fram emot eftersom jag ska frukostera på en ny plats.
Fegpoeten har flyttat sen sist och själv tänkte jag kasta av familjen i farten för att styra kosan norrut några mil.




2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Smart tänkt med lejonmaskerna

Unknown sa...

Trevlig blogg du har. Perfekt placering av lejonmaskerna. Ingen vågar sig mot ert hus på nätterna. Låter spännande med en ny frukostplacering. Det rör sig väl fortfarande om inomhus? Jag får läsa vidare bakåt så får det säkert sin förklaring. Ha en bra dag.