fredag 7 september 2012

Effektiv eller bara hets?

Det gäller att vara effektiv om man ska hinna med något.
Att bearbeta en kommande text i huvudet samtidigt som jag jagar på tre skolbarn att få med sig rätt saker, stoppar in ungarna i bilen och levererar dem på rätt ställen, innan jag äntligen kommer hem med en liten tjatterpelle som är fredagsledig och ändå få iväg en skriven och snabbkorrläst jobbtext på mindre än en timme - det kallar jag att vara effektiv.

Nu ska här fredagsfikas med mammor och barn!

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Önskar av hela mitt hjärta att jag får tillbaka åtminstone en fjärdedel av din effektivitet/ork/energi.

Fredagskram

Inger Marianne sa...

Ja det är det jag ska prova i dag när solen äntligen ser ut att visa sig HELA dan.
Kramis

Anitha Östlund Meijer sa...

Idag är jag faktiskt både barnfri och jobbfri så nu jobbar jag med manuset som igår fick ytterligare ett förlag som blev intresserad av min synopsis.
Det är spännande nu, och jodå vi kvinnor är mångsidiga och effektiva.

Kram

LyckligaPraliner sa...

Tack snälla du för din komplimang! För jag tar det som en sådan när du ger mig så fina ord om det jag skrivit. Jag tar det som en stor komplimang eftersom dina kunskaper inom ordet, det skrivna är stort.

Tack och kram till dig!