måndag 13 augusti 2012

Fortfarande lite sommar kvar.

Med en knapp vecka kvar till skolstart, skruvar vi upp tempot något.
Lördagen tillbringade vi på väg till, på plats, eller på väg hem från High Chaparral.
Dillegenstur, hjulångare, indianer, Luky Lukeshow, Westerndito, tågöverfall på järnvägen, fika i Mexico City och en himla massa hopp-och-lek, gjorde att vi var rätt möra under söndagen.

Den gemensamma semestern är över för den här sommaren men Freundin med son kom på spontanfika i förmiddags, vi hann med en vända ner till sjön för ett dopp efter lunch och fyrbeningarna har äntligen motionerats ordentligt.

Samtliga små-vilda-glada har skumpat runt på gärdet på litenSara, det går utmärkt att rida två och två barbacka på Verner.
Pella, det fjompiga stoet, fick sig en genomkörare med lite markarbete till sist.
Själv har jag testat lydighetsfaktorn på gammelfarbror Verner, vilket utföll till belåtenhet.
Han och jag är fortfarande ett radarpar där lösa tyglar och enbart sitsen/rösten funkar för att ta oss fram på det sätt jag önskar.

Undrar bara vilken del av kroppen som kommer att uppvisa okända muskler hos mig i morgon?
Att träningsvärken kommer att komma som ett brev på posten, räknar jag iskallt med.

Vi lever fortfarande sommarstugeliv ett par dagar till, lillstugan huserar oss alla och fönstermålningskaoset i stora huset börjar dra sig mot sitt slut.

Än är det inte slut på sommaren.

7 kommentarer:

margareta börjesson sa...

Gillar att läsa om dina fulla dagar med familjen! Ler, minns, och gläds åt att det numera är minnen, jag skulle aldrig överleva om det vore verklighet idag! Önskar dig en mjukstart på ny termin med allt vad det innebär - och ser fram emot nya blogginlägg!

Ezter sa...

Nej, nu är det riktigt fint väder :)

KaosJenny sa...

Mm, jag och barnen har också en vecka till... Känns fint... Kram

Ebba Range sa...

Go, go - så skönt det låter med semester - njut så länge det bara går!

Milla sa...

Det låter som ett skönt sätt att avsluta ledigheten innan skolan hoppar igång igen. Ha det gott, kram Milla.

LillaTuss sa...

Jag misstänker att du kommer att känna av aktiviteten när du sätter dig på en stol och ska lägga upp ena benet över det andra... vid knät typ... du fattar va?

Mångmamma sa...

Tro det eller ej men jag har sovit larvigt gott i natt, efter gårdagens lilla hästäventyr.
Självklart började jag morgonen med att inventera vad jag saknar i utrustningsväg för att kunna hålla barnens intresse vid liv av ridning och hästskötsel.
Det mesta finns men en ny sadelgjord (den förra åt råttorna upp), behövs.
Ha en fin dag allihop!