tisdag 21 augusti 2012

Andra skoldagen

Stenkrossaren var så trött att han fick fortsätta sova hemma när jag körde barn till skolan i morse.
Ett vagt handviftande var allt han mäktade med när jag varligt förklarade att han fick stanna hemma själv i 12 minuter eller så!
Sen blev det desto mer fart på sonen.

Båtbyggarens son kom hem med Pysselkungen och de andra huliganerna, utfodrades, jagades ut, härjade och lekte så det gungade i takkronorna.
Mest mina små-vilda-glada som stod för skrammel-och-braket!

Far-är-rar var hemma och vände innan han försvann norrut i landet med ett gäng kollegor och jag har stampat hårt i marken för att få småttingar och inte fullt så små att dämpa sig något.
Sängkastning hägrar.

Jobbtextpresto börjar tränga sig på och självklart tycker jag att det är av högsta vikt att misshandla håret å det grövsta, hellre än låta fingrarna dansa fram lite lagom mycket klokheter!
Typiskt mig.
Deadlines kommer dock hållas.

Ska bara plocka fram lite bänkpapper, påminna om gympapåspackning och ställa klockan för att kunna manövrera upp fyra morgontrötta huliganbarn själv i morgon bitti!



2 kommentarer:

Gafflan sa...

Hm. Vilda lekar men ack så roligt barnen har.
Här börja yngsta skolan i morgon medan äldsta började redan i måndags.
Kram

Mångmamma sa...

Minst sagt vilda lekar - men de har gott om utrymme att svänga sig med.
Dessutom gäller det att krama ut det sista ur sommaren så här innan läxor, regn och rusk drar igång!