onsdag 6 juni 2012

Ur led är tiden

Jag har insett att jag är en högtidsdagsstrejkare!
Istället för att lyssna till Nationaldagstalare och vifta med svenska flaggan, begravde jag mig i vedboden och staplade de 6-7 kubikmeter ved som hunnit bli kapade/kluvna.

Däremellan har jag vänt på tvätten mellan maskin och torktumlare och samtidigt gjort mitt yppersta för att förtränga att eländet ska kånkas upp till rätt skåp och lådor också!

Tror jag ska fortsätta i sann icke-firar-anda och servera risgrynsgröt till kvällsmat!


4 kommentarer:

Mammahäxan sa...

Låter lite som min dag. Fast jag har inte behövt ta hand om ved. Men tvätt och annat.

bloggtant sa...

Oj då, själv har jag festat på ;)

LillaTuss sa...

Inget firande här heller. Var i Stadsparken förra året och det var bara katastrofdåligt

Milla sa...

Här firades en 9-åring istället vilket är en tradition sedan 9 år tillbaka. Fast det står ju inte alltid samma siffra på tårtan förstås !)
Ha en bra torsdag. Kram