lördag 9 juni 2012

Hysch, jag läser!

Idag har jag en läsdag.
Böcker på trappan med kaffe inom räckhåll och barnen inom hörhåll.
En akututryckning till hästhagen fick jag visserligen göra, när fyra småhuliganer upptäckt ett "jättestort och blodigt sår" på gammelfarbroderns mule.

Ett minimalt skrapsår var det och knappast något som skulle kunna leda till någon större blodförlust men det var ju bra att de var uppmärksamma!

Inatt blir det stugsovande, vi behöver öva oss på att frottera oss på begränsad yta inför kommande långa sommarlov.
Och jag tycker det är mysigt att bädda ner barnen hullerombuller!

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Många som läser idag... har jag läst

Mammahäxan sa...

Snartsnart har jag semester. Då ska jag också ha läsdagar. Många.

Eva Holmquist sa...

Har haft en intensiv läsning de senaste dagarna trots att det inte var meningen... ;-)
Fastnade i Hungerspelen och eftersom jag hade den inbundna versionen med alla tre böckerna kunde jag inte sluta läsa förrän alla var slut. Fantastisk bok!
Har du läst den?
/Eva

Mångmamma sa...

Eva; Nix, jag har ställt mig i kö för böckerna på biblioteket men det var väldigt många före mig! Betar av en himla massa andra böcker jag plockade på mig i torsdags!