måndag 11 juni 2012

Bröderna Bus

Apropå korkat, så var jag och Sheriffen på årets sista utvecklingssamtal idag och det är han inte!
Korkad alltså!
Det han ska kunna efter ha slutat fyran, det kan han.

Vi hejdåkramades lite också, fröken och jag, eftersom jag antagligen kommer att missa henne på avslutningsdagen!
Med två barn i skolan som har avslutning samma dag men på olika håll - och i sällskap av dessas två yngre syskon - behöver jag klona mig för att hinna mellan platserna.
Antingen det, eller det enklare alternativet som är att kalla in far-är-rar.
Vi kör på den senare varianten.

Dessutom blir det betydligt enklare att ha med sig ett litet syskon, istället för två.
Allra helst som jag bespetsat mig på att överlåta ansvaret av Stenkrossaren åt just far-är-rar.

Under dagens utvecklingssamtal hann den lille medföljande huliganen med att; smita ut ur klassrummet, klättra i klätterställningen, rycka i klassrumsdörrar, spela fotboll med femmorna, uppsöka rektorn och hänga med honom in i kopieringsrummet samt konversera de flesta andra han lyckades uppbringa.

Har jag sagt att han inte är ett dyft buskablyg någon gång?




6 kommentarer:

Ezter sa...

Det fattar vi utan att du säger det ;)

Milla sa...

Det är alltid skönt då barnen uppnår målen.På tal om lillebror, bra karl reder sig själv :)
Kram

Mammahäxan sa...

Hääärligt!!

Karin sa...

Hi hi, jag känner väl igen den varianten!

Underbart - precis som det ska vara.

Anders Lord sa...

Hur länge går de stackars barnen i skolan där uppe hos er? Här har alla slutat redan!

Mångmamma sa...

Som jag sa lite överslätande till fröken, efter rektorns lilla besök och överlämnande av information om vad Stenkrossaren roat sig med; "Det kommer att gå bra för den gossen"!

Och Anders; Torsdag är sista dagen för de två yngsta, fredag för skolpojkarna!
Sen börjar inte höstterminen förrän den 20 augusti!