onsdag 2 maj 2012

Mötesförvirring

Jag var helt medveten om att jag skulle till skolan ikväll.
Precis lika övertygad var jag om att det var ett Samrådsgruppsmöte som stod på schemat.
Det mötet skulle börja 18.30 och ända fram tills kvart över fem var jag fast förvissad om att jag hade gott om tid.
Just exakt då - kvart över fem - slog det mig att anledningen till att far-är-rar kommit hem "tidigt" inte var för avlösa mig till halv sju, utan för att jag även bokat in ännu ett av alla utvecklingssamtal ikväll.
Halv sex.
Med Pysselkungen!

Full fart ut genom dörren och på plats två minuter före utsatt tid.
En glad son, en nöjd klassföreståndare och en stolt mor avslutade mötet 35 minuter senare.
Samrådsgruppsmötet?
Det sorterades bort ikväll, vi ska plocka ihop veckans läxor och välta omkull barn istället.

3 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag har visserligen bara en... men när dottern var liten önskade jag många gånger att jag kunde klona mig eftersom här inte fanns nån far-är-rar

Joanna Björkqvist sa...

Jag förstår dig precis... Vår kväll har också varit snurrig. Normalt har dottern musikallektion på onsdagar 16.00-17.30, men idag var det 16.00-19.15. Normalt har sonen dans på tisdagar 16.00-17.00, men denna vecka var det ändrat till onsdag 19.00-20.15. Suck!

Gör de så här ENBART för att förvilla oss föräldrar eller kan det finnas ett annat syfte...? ;)

Kram!

Mångmamma sa...

Hulda; Gissa hur det känns när far-är-raren var på resande fot och hemmet svämmade över av fem (av sex)som skulle mötas om!?
Knottrig - är bara förnamnet!
Joanna; Tror att det är en ond maskopi av omgivningen, som de utsätter oss för!?