måndag 16 april 2012

Måndagmorgon och språkvård

Visserligen vaknade jag till när maken tassade upp men inte förrän strax innan min mobil skulle börja tuta, vaknade jag på riktigt.

Alla små-vilda-glada är utportionerade, första tvätten/disken är igång och rester av Majblommans safttillredning är bortsanerade.
(Skåpsluckorna var fint rödstrimmiga av hennes spill och dräll.)

Dags att hålla fanan i topp och jaga runt snabeldraken ett varv över grustaget som flyttat in i hallen, innan jag börjar roa mig på riktigt.
Så länge kan ni ju kika in hos den här kloke mannen och fundera på om inte er skola eller ert företag kan behöva en upplysande föreläsning i ett angeläget ämne!

Och detta helt oavsett om ni gillar, eller ogillar, begreppet "hen".

2 kommentarer:

Milla sa...

Här hade vi en sansad första vardag efter lovet och snabeldraken,tvätt och läsa ikapp bloggar står på min agenda idag. Ha nu en fin fortsättning av dagen, kram Milla.

Anitha Östlund Meijer sa...

Här hade jag en sådan där jaga-barn morgon. De ville inte gå upp, inte äta, inte...ja du förstår.

Nu har jag lämnat ungarna till respektive ställen, och väntar på att veterinären ska öppna.
Vår lilla nyopererade katt Zally har svullnat i såret, och jag är lite orolig.
Hemma vaggar höggravida hunden, och håller sig in i det längsta.
Äntligen är valpen rumsren, och jag slipper iallafall jaga henne.

Angående TRE ÄNGLAR kan du få recensera romanen jag skriver om dem istället.
Den gamla är i dagboksform och hittas på min hemsida www.anithaostlund.se
Nu efteråt har jag sett massor av fel i den, och undviker att sälja boken.

Ha det gott
Kram