fredag 20 april 2012

Go with the flow, eller en riktigt bra dag!

Nu rullar det på i riktigt snabbt tempo - rena rama ketchupeffekten faktiskt!
Enda smolket i bägaren är att jag ogillar det nya typsnittet som Blogger.se håller sig med - eller om det är jag som inte begriper hur jag ska kunna få snygga styckeindelningar - istället för en kompakt textmassa, svårläst dessutom!?

Ett eventuellt kommande samarbete som frilansande skribent åt en PR-konsult i Stockholm.
En intervju om hur vi flerbarnsföräldrar löser tidspressen med alla avslutningar, utvecklingssamtal och gemytlighetsfikor på våra barns avdelningar och i deras klasser under maj månad, som publiceras i DN söndag framöver.
Flera förfrågningar om författarcoaching samt deltagande i en bloggstafett startad av "Centrum för lättläst", där den nu så omstridda kulturministern inledde 15 april, tätt följd av Mats Svegfors och Susanne Osten.

Känns bra!
Nu skulle dygnet bara ha några fler timmar också så skulle tillvaron vara komplett!

(Hurra! Jag lyckades begripa hur jag skulle få till styckeindelningar)!

6 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Grattis!
Jag har haft ett krånglande internet via Iphonen, krånglande internet via datorn, men...det har resulterat i mycket skrivande på romanen som numera består av 281 a4-sidor, en sisådär 400 boksidor. Ja, ja...det blir inte lätt att komprimera den till en film, inte alls lätt.

Krönikörjobbet jag fick erbjudande om är lockande, men obetalt och därför mindre lockande. Jag behöver cash, riktig sådan.
Spökskriverier däremot lockar mig mycket. Det är ju skrivande jag vill syssla med.

Vad spännande för dig med allt det här du radar upp. Ketchupeffekt kan vara trevligt ibland, men ändå bättre är nog att få det i små doser.
Bloggers nya utseende kommer jag inte överens med. Svär högt varje gång och är livrädd att trycka på fel knapp och orsaka att allt försvinner.
Ha en go helg.
P.s

Milla sa...

Vad spännande med samarbetet. Hoppas att det blir så som du vill. Ha det gott,kram Milla

Hanna Lans sa...

Skitblogger! Jag är så sur att jag inte vill skriva inlägg. Kan man få välja själv hur det ska se ut kanske, eller om man vill byt H-a-t-a-r att inte få välja själv, oavsett vad det gäller.

Kul med dina uppdrag, grattis!

Märta sa...

Heja dig! Vad skoj! Ger mig tusan att även om du lever livet i turbofart har du ännu en växel att lägga i när du får göra något du verkligen brinner för. :)

Fast min blogger ser ut som den brukar? Tänker den transformera sig till något obegripbart alltså?

Hoppas du har en sjutusan till skön fredagskväll! *kramen*

Mångmamma sa...

Är grymt osams med "blogger" och ogillar starkt allt med deras nyorientering!
Allt annat idag har varit Toppen! <3
Kram och tack.

Bina sa...

Ser fram emot den söndagens DN! Och hittar du lite fler timmar per dygn någonstans så meddela mig så jag kan hämta några jag också!