fredag 24 februari 2012

Vit fläck på kartan

Bara lite snabbt.

En skulle kunna tänka sig att min äkta hälft framlever sitt liv i någon mörk och otillgänglig bergstrakt, alternativt är helt isolerad nere i en gruva bortom ära och redbarhet.
Det här med vad som har varit gårdagens snackis med relativt stora mått mätt, har gått honom spårlöst förbi.
Ända till dess jag - med en vag aning om att det kunde förhålla sig på det viset - frågade om han kände till kungahusets tillökning?

Det gjorde han inte.
Inte innan jag upplyste honom.

Känns ju bra att kunna vara nyhetsankare inom familjen i alla fall.

8 kommentarer:

Ezter sa...

Inte ens min man hade kunnat missa det! Jag skulle kunnat, om det inte var för datorn. Radio lyssnar jag bara på i bilen, tv:n tittar jag sällan på.

Agneta sa...

Oj! Det är ju en bedrift att lyckas undgå det!

Anitha Östlund Meijer sa...

Han kanske är så van att det skvalar en massa reklam från radion och att alla väggar är klädda med reklam att han stängt av intrycken?
Men nog är det en bedrift att ha missat det.
Jag vet inte hur många gånger jag sett en rörd Daniel berätta om händelsen.
ha en härlig dag
Kram

LillaTuss sa...

Instämmer med föregående talare att han verkligen lyckats stänga av :)

Eva sa...

Då vill jag säga att jag också nästan missade det. Fick veta det på fb. Där har jag idag också fått veta namnet. Heja fejjan!!!

Märta sa...

Hihi, och jag blev helt förvirrad när jag kom till jobbet (Bageri) och undrade varför i hela friden bagarna hade gjort prinsesstårtorna rosa!

Fast även om kungligheterna inte roar mig speciellt visste jag åtminstone att det var tillökning på gång.. :)

Mångmamma sa...

Charmigt att det finns fler av er som så när missat det.
Problemet (om det är något problem), är nog att det inte finns minsta reklamskyltar, löpsedlar eller nyhetsflash i närheten av makens jobb.
Går han inte in i affären på väg hem, finns det ingen möjlighet att han ser något alls av nyheter.
Och någon tv lever vi ju inte med heller.
Tror inte att han ens lyssnar på radio i bilen till och från jobbet!?

Eva sa...

Ja, alltså; att "vi" väntade en liten sessa. Jag menade bara att jag missat att hon föddes just den dagen. :)