söndag 19 februari 2012

Blöjor och teckenspråksfilmer

Jag är inte van vid att byta bajsblöjor klockan halv två på natten!
Inte heller att stå i givakt klockan sju på helgmorgnarna.
Längre!
Alltså bytte jag nattblöjan men överlät åt mina stora-små-vilda-glada att styra upp två timmar i morse, när extrabarnet var vaken och pigg.
Aldrig har det tittats på så mycket teckenspråks-vis-filmer på dvd,n som idag.

Skönt, jag fick en antydan till sovmorgon med bara ena ögat på glänt.

Nu har några av oss varit ute och pulsat i snön, byggt snögubbe, klappat hästar och bara njutit av drippdroppandet.

Ikväll ska extrabarnet levereras till sin adress och imorgon är det sportlov!
Någon sovmorgon att tala om blir det inte då heller, på förmiddagen ska vi åka till PastaMia och pyssla, äta korv och leka.
Ska det vara fullspäckat så ska det!

8 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag misstänker att sovmorron inte är så viktigt när man ska iväg på kuligheter ;)

Fru Venus sa...

Vilken energi du har!

Ezter sa...

Jösses!

Mångmamma sa...

Hulda; Helt rätt. Skojigheter och aktiviteter går alltid först!
Venus; Automatspeedad av mig själv.
Ezter; Tempo, tempo ..:)

Milla sa...

Man glömmer snabbt och hemskt gärna de där blöjnätterna och bytena efter ett tag, skratt. Hoppas att ni får en härlig start på sportlovet imorgon. Kram Milla

Tack för att du finns. Kram

madelein - mamma till sex sa...

Du vet har ni vägarna förbi Götlaborg vid tillfälle så vet du att du och familjen är fullkomligt välkomna hit!!

Märta sa...

Jag ska aaaldrig mer beklaga mig över att livet är stressigt och golven behöver dammsugas. Hur orkar du, männska? :)

Mångmamma sa...

Milla; Tack själv!
Madelein..; Men Å! Tack vad gulligt. Akta dig så jag inte tar dig på orden och hyser in oss en vecka-fjorton dar` :)
Märta; Don efter person! Det är fullt legalt att gnälla över normal vardagsstress - alla kan inte vara som "en speedad hamster på ecstacy", som en vän en gång anklagade mig för att vara! :)