fredag 13 januari 2012

Jens, Simon och Peter - flicklagets taktikupplägg!

Ju mer jag grunnar på den urbota korkade tränaren i FBC Engelholm, som inspirerad av den amerikanska filmen Coach Carter, ska ha gjort upp en plan för taktikspel, desto mer ilsken blir jag.

Eftersom vi tydligen inte kan vaccinera oss mot dumhet, inte hittat rätt genom jämlikhetens träsk, där vi vadar med ena handen beväpnad med en lika-behandlingsplan och den andra lika höjd till strid, hållandes en diskrimineringslag, är det enda knepet jag kan komma på; Att ge igen!

Hämnd är primitivt men effektivt!
Om inte annat går det att synliggöra missförhållanden genom att vända på steken och låta förövaren smaka på sin egen medicin.

Så, håll till godo med min utarbetade taktik och strategiplan för flicklaget i samma klubb.
(Eller någon annanstans i landet där det kan tänkas behövas.)

"Snygga killar" i försvaret - Jens

Jens är den lugna trygga killen som inte blir irriterad eller gör konstiga saker. När vi spelar Jens är vi trygga i våra roller, arbetar tillsammans med mycket snack och dubblar aggressivt.
Jens måste man vårda kärleksfullt, krama och vara rädd om. Det gäller för oss att alla på planen agerar tillsammans i en enad försvarsuppställning. Vi ska lita på Jens och vi ska lita på varandra.

(Jens är helt enkelt den lite mesige killen som helst vänder blad i frimärksalbumet och gillar att ägna sig åt fågelskådning.)

"Snygga killar" i försvaret - Simon

Simon är snygg, sexig och lite mer framåt än Jens. Simon gillar att klä sig som en player och ta för sig i sängen. När vi spelar Simon ska vi utmana motståndarna och lura dem dit vi vill. Genom att i rätt läge hångla och tafsa på Simon får vi ut optimalt resultat och vinner bollen i fickan för kontring. Med kraft, maximalt löp och följsamma förflyttningar är Simon den killen vi drömmer om.

(Simon är den vanliga men snygga dumskallen som det går att flörta hårt med för att få gratis drinkar.)

"Snygga killar" i försvaret - Peter

Peter är den galne killen man nästan är rädd för. Han slåss, sparkar och gillar att dominera. Peter blir sugen när man är aggressiv, tar för sig och har attityd. Peter dominerar och bestämmer vad motståndarna ska göra. I sängen kan du slita av honom kläderna och piska honom, ju mer energi desto bättre.Peter är rock´n roll och vi gillar det! Släpp loss monstret, släpp loss Peter.

(Peter lider av för mycket testosteron och behöver helt enkelt bli fastkedjad i sängen innan diverse sexhjälpmedel används för att kuva honom.)

Så - känns det fint?
Är det någon som begriper ironin i det hela eller tänker halva Sveriges befolkning "go nuts" över att jag "sjunker lika lågt" som en sexistisk och infantil tränare från en skånsk avkrok?

Ja jisses, från barn och dårar från man höra sanningen - eller var det; Saliga äro de enfaldiga, som gällde här?!

6 kommentarer:

Ezter sa...

Hahahaha, skicka förslaget till Engelholm!

Fru Venus sa...

Finns tränaren verkligen??
Jag förstår ditt resonemang i så fall.... ;-)

Bina sa...

Ja, alltså, seriöst! Det började redan igår med att jag argade upp mig över somliga företeelser, t.ex. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4903191 eller http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4904674

Och så kom det här idag?! Att jag inte bara exploderade eller imploderade. Det är så korkat att jag baske mig blir mållös!

Mångmamma sa...

Bina; Dessa två fall du tagit upp är makalöst brutala - på olika sätt.
Jag, som verkligen försöker att hitta alternativa vägar, förklaringsmodeller och icke-fackindelande-svar, är uppriktigt bestört över hur ofta jag blir besviken på den manliga halvan av jordens befolkning!?
Tittar vi krasst på de olika eländesfenomen som cirkulerar (tack-och-lov ändå) i media, ser i alla fall jag ett antingen systemfel eller ett manligt dominerat problem med världens ondska.
Är det den patriarkaliska strukturen - genom årtusenden - eller enbart ett utslag av "systemet" som bidrar till att vi ser sådant här, oavbrutet?
Hur kan ett sådant förakt för livets okränkbarhet fortsätta?

Lippe sa...

Kan bara hålla med!! Nu skulle visst tränaren få lämna klubben och det är bra både som "straff" och för att visa ungarna och även andra tränare att sådant här är inte OK!!
Kram

Mångmamma sa...

Lippe; Såg det.
Tack och halleluja!