måndag 23 januari 2012

Secondhandfynd

Häftigt!
Den här tjejen har tagit gammalt hederligt loppisfyndande och hem-om-syende till en annan nivå.

Hand upp bland er som syr, hur många av er har inte sytt om något ni hittat hos en släkting, längst in i en garderob, eller på en secondhand affär.
Jag botaniserade friskt i min mormors klädkammare, gick stadigt lös på Myrorna och andra liknande ställen redan som tonåring och ärligt talat - jag gör det fortfarande.

Jag har en fyndad kappa med en enorm fuskpälskrage, köpt för nästan inga pengar alls.
Problemet är bara att den är i damstorlek 54.
Visserligen är jag lång och ganska axelbred men inte ens jag, som gillar stora bylsiga plagg, tycker att den är så klädsam på.
Den ska jag ta in, när jag får en riktig inspirationsblixt.
Det vill säga ... en annan dag!

7 kommentarer:

Ezter sa...

Sådant har jag inte sysslat med på länge. Sydde senast igår, skulle bli ett mobilfodral. Det får verkligen vara nödfall om jag ska använda det! Så fult och snett det blev!!! Har verkligen legat av mig!

Anitha Östlund Meijer sa...

Ojne, vojne ja du det var lääääääänge sedan jag satt vid en symaskin. Saknar det ibland.
Men, men var sak har sin tid. Jag får väl sätta igång ige när lilltösen vill ha balla udda kläder.
Sist jag sydde gjorde jag om en lång jacka till en åkpåse till mina valpar (observera valpar, inte ungar. Jag hade två yorkvalpar som låg under vagnen och frös.)

bloggtant sa...

Skitkul ju, men tiden mångmamma, tiden

Mångmamma sa...

Ezter; hoppas vi löser ditt fodralproblem!
Anitha; Jag är faktiskt inte alls förvånad. Själv har jag nog sytt nästan allt mellan vojlockar till hästar, brudklänningar och hattar.
Åkpåse har jag också sytt, fast till barn och grillvantar, väskor, astrista raka (nåja) sömmar på miltals av gardiner...
Men några underkläder har jag inte sytt.

Bloggtant; Prioritering heter det! :)

Cicki sa...

Verkligen häftigt. Håller också på med en sorts återvinning. Sprättar en gammal kjol för att använda som mönster till en ny. Inte till mig, utan en beställning.

Ebba Range sa...

Secondhand och loppis = det är livet det:-)

Mångmamma sa...

Cicki; Återvinning när den är som bäst!
Ebba; Mycket roligare att fynda så!