tisdag 3 januari 2012

372 + 396 = 768 sidor

Det blåser.
Visserligen sägs det att just vi ska klura ut den här stormen Emil utan orkanbyar och katastrofläge.
Å andra sidan är jag luttrad av att bo på landet, så jag tappar väl upp vatten, lokaliserar ljus och tändstickor och inväntar ett eventuellt strömavbrott.

Jo tack, annars har det varit en bra dag.
Jag har läst, läst, läst och läst.
I år måste jag nog skapa en egen kategori över utlästa böcker - även om jag redan nu vet med mig att jag inte kommer orka recensera alla.

Få se nu, tredje januari och igår läste jag ut "Baddaren" av Emma Hamberg, idag plöjde jag Johan Theorins "Skumtimmen".
Den första en småmysig relationsroman, den andra helt ok.
Frågan är bara om jag kommer att komma ihåg innehållet när vi närmar oss årets slut?

Jodå, jag kan försäkra er om att barnen fått både högläsning, lek och mat i flera omgångar idag.
Jag är bara synnerligen effektiv - stundtals!

9 kommentarer:

Caja: sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde fokusera så pass så att jag kunde läsa en bok, jag har ju all tid i världen men kan inte hålla den där tråden som är så viktig...den kommer kanske igen, jag hoppas det.

Kram på dig fina mångmamma /caja

LillaTuss sa...

Jag har alltid en bok på gång som du vet. Men det är ytterst sällan jag kommer ihåg handlingen. Jag kan minnas om jag tyckte den var bra genom att höra titeln... men det är ofta inte mer än så. Dock så fastnar vissa böcker och dessa kan jag citera massa ur

Ezter sa...

Läser massor, en del kommer jag ihåg, en del inte...

Milla sa...

Laddat och klart för stormen även här.
Om du kommer att ordna en kategori med böcker/boktips så vore roligt och recensioner är ju inte ett måste, de går ju att läsa på baksidan, fniss.
Nä, nu är det junior VM hockey så jag hoppas att Emil väntar med att slå ut elen här hemma.
Kram Milla

Mångmamma sa...

Kategori ordnad lite längre ner till höger på sidan.
Kommer inte orka skriva om alla böcker men författare och titel ska plitas ner.
Inte minst för att jag är lite nyfiken på hur många böcker jag egentligen läser på ett år!?
En bloggare jag snubblade in på, hade som målsättning att läsa 100 böcker på ett år och jag undrar om jag inte kommer upp i fler?
Kram på er, i blåsten!

Karin sa...

Beundrar dig att du hinner med så många böcker - typ hela tiden! Mitt läsande går i skov. Allt annat vardagsfix tar ju en väldans massa tid, önskar jag kunde fokusera mer på litteraturen än jag gör. Och ibland när jag läst någon riktigt stark bok som berört mig mycket, så måste jag smälta den ett tag, innan jag är redo för en ny läsupplevelse.

Men med ditt tempo kommer du säkert upp i fler än 100 / år!

Hoppas ni får behålla strömmen denna gång!

Anitha Östlund Meijer sa...

Här blåser det igen.
Åh vad jag avundas dig som hinner läsa, men jag får väl vara glad att jag får skrivtid
Angående din kommentar hos mig, så svarar jag så här:

Mångmamma, alla barn är olika tack och lov. Razmus har alltid varit en pojke som inte gillar när han har massor av folk runt sig, och vi stod i valet och kvalet att gå på den här nyrenoverade skolan, eller flytta tillbaka till den lilla charmiga, men dåliga skolan där de var ynka fem i klassen, och totalt 19 på skolan.

Ha det gott Kram

Desirée sa...

Jag tog lite sovmorgon, vågade inte köra genom skogen när det var mörkt ...

Märta sa...

Har varit lite slö med läsandet på sistone men nu börjar suget komma tillbaks! Läste Stefan Einhorns "Änglars Svar" häromdagen, en mycket fin historia.
Tror jag ska använda din lista som inspiration - det är alltid skoj att få boktips och läsa sådant man inte slentrianvalt själv. Att hitta nya favoritförfattare är underbart!

En riktigt god fortsättning på dig. Om ni har skog hoppas jag ni klarat er från allför stora skador av det där infernaliska stormandet!